Holland

Jag är ju inte bra på det här med att uppdatera ofta. Nu är jag tillbaka i Oslo efter en vecka i Holland. Jag flög till Dusseldorf förra måndagen och fick sällskap på flyget av Chloe och hennes pojkvän som skulle till Barcelona dagen efter. På flygplatsen i Dusseldorf kom Gerrit och hämtade upp mig och vi började våran inte så jättelånga bilresa till Holland. Gerrit hade en BMW som jag fick köra ett tag, han var livrädd hela tiden och det var jag med. Tyskar kör som galningar. Jag kör absolut saktast i hela tyskland och holland.
Hans hus låg i en by som hette Bergen aan zee och låg 40 minuter från amsterdam vid kusten. Stranden var superfin, synd att det regnade och blåste mestadelen av vår resa. Vi spenderade kvällarna på verandan med Heiniken och god mat och dagarna på små utflykter. Vi hann med att se väderkvarnar, tulpaner, horor och coffee shops. Allt man ska se i Holland. Vi var på en båttur på kanalerna i Amsterdam och försökte gå på sightseeing utan att riktigt veta vad det var vi såg. Tyvärr så var vi i Amsterdam på långfredagen och det var jättemycket folk. Hann också med att vinna i minigolf och Gerrit blev mycket sur över det.
Nu är jag i Oslo igen, drog på mig en förkylning och nästan tappat rösten men annars är det bra. Har rätt mycket skolarbete att göra just nu, för på fredag ska jag till Stockholm! Skönt med Sverige och svenskar och ska bli kul att visa mina utbyteskompisar runt i mitt hemland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0