Hemsedal och mer plugg

Hær kommer ænnu en uppdatering från skolbiblioteket. Nu har jag varit i Hemsedal, som ska vara en av Norges bæsta skidorter. Det var super! Vi åkte från Oslo halv nio på fredagsmorgonen norrut i landet. Efter cirka fyra timmars sømn stannade vi i en liten ort som hette Gol och handlade billig mat. Gol såg ut som en typisk by på væg upp til Sælen, men før de andra utbytesstudenterna var det superhæftigt. Vi såg två damer med sparkar och Sarah frågade mig om det var snørullatorer. Jag førsøkte førklara før alla vad en spark var till før men tror inte riktigt jag fick fram mitt budskap. Blev ungefær: Istællet før att cykla i snøn.
Framme i Hemsedal checkade vi in i våra stugor, som var mer som ett lægenhetshotell. Alla BI elever bodde i alla fall på rad så det var kul. Jag bodde med ett gæng kanadensare och två tjecker jag aldrig sett førrut. Våra liftkort ræckte från sex så innan skidåkningen børjade hade vi lite Winter Games. Vi blev uppdelade i lag men eftersom jag ær ensam svensk hamnade jag i spanska laget. Vi tævlade i snøgubbsbygge, pulkarace och snøbollskastning. Mitt lag førlorade. Mellan sex och nio var det skidåkning som gællde. Alla backar var inte upplysta men det var vældigt tomt och inga køer. Førsta åker krashade jag lite och har ett stort blåmærke, men det blev bættre åkning med tiden. På fredagskvællen testade vi på Hemsedals nattklubb, som såg ut som en kyrka. Lørdag och søndag blev det intensiv skidåkning, grymt bra och långa backar. Den høgsta toppen var 1500 meter och man kunde åka ænda ner till botten dærifrån. Hærligt! Ville inte åka hem nær liftarna stængde i søndags.
Nu ær jag tillbaka i Oslo och plugga før fullt. Børjar førstå makron rætt bra nu och førsøker samtidigt hinna med allt som hænder i skolan hær. Hade Statistikkprov igår som jag klarade i alla fall, och ska skriva ett par sidor i vår Product Management uppsats imorgon. Min uppsats i Scandinavian Management har vi skjutit upp i alla fall, Gerrit som jag skriver med var hemma i Tyskland på Carneval i helgen och brøt benet. Så han får inte komma tillbaka hit på ca två veckor. Tycker vældigt synd om honom.
Alla från central och syd-europa har snackat massa om att det ær Carneval den hær helgen, vad ær det egentligen? Kanske något man ska børja fira. Større utklædnadsparty æn Halloween sæger dom.
Nu ska jag plugga igen, Skattepolitik here I come!

Om jag stavar som en kråka beror det på att jag trænar norska før fullt och dom stavar som små barn. Genom heter gjennom! Och situasjon! Haha


Kommentarer
Postat av: Carolina

Hej Sara!

Läser din blogg, kul att du håller den levande verkar som en del andra har checkat ut:P Såg att du skrev om carneval är nere i Italien nu och här är det canerval i vart och varanat hörn, men inte riktigt som dem i Rio direkt mer att folk klär ut sig i mindre grupper och ställer sig i ett hörn och spelar hehhe :P. Vad kul det lät med hemsedal blev själv sjukt sugen på att åka skidor ;)



Ha det och lycka till med makron

2010-02-17 @ 14:28:07
URL: http://carrzozi.blogg.se/
Postat av: cattis

TJA!!

Orkar inte läsa allt men du ska veta att jag tänker på dig här hemma :)

2010-02-20 @ 15:01:58
URL: http://brunettfettot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0