Längdskidor och segling

Jag är äntligen inte sjuk längre, skönt. I torsdags var det semsteröppning med segelklubben och sen gratis öl och pizza på kroa. De hade ett informationsmöte på norska först, jag fick koncentrera mig för att fatta allt. Segelklubben har nästan 100 medlemmar och har medlemsaktiviteter ungefär varannan vecka. Verkar jättekul. I slutet av mars börjar seglingen också. De har massa olika kurser för nybörjare och båtförareksamen. Det behöver jag kanske inte vara med på men jag får låna båtarna när jag vill. Jag har bara träffat en i klubben som faktiskt kan segla, men alla är väldigt imponerade att jag seglar. Under våren är det ett antal tävlingar med regattalaget också. Ska bli superkul att börja segla igen. Träffade tre trevliga norska tjejer i klubben, Natalie, Tina och Silje. Igårkväll var jag och åt middag med dom hemma hos Natalie, det var kul. Och min norska börjar bli mycket bättre. Nu pratar jag en trevlig blandning haha.
I lördags testade jag längdskidåkning med Matt och Michel. Spännande, men jag är otroligt dålig. Ramlade ett antal gånger, särskillt när jag stod stilla. Väldigt svårt. Blev lite chockad i början när Michel tyckte vi skulle ta en rutt på tre timmar men det var inte så farligt. Fast vi åkte inte riktigt hela rutten utan gena över sjön tillbaka.
Nästa vecka ska jag presentera ett case på måndag, presentera ämnet på vår uppsats på tisdag och välja ämne i management på torsdag. Mycket skolarbete alltså. Sen fredagkväll bär det av till Köpenhamn, ska bli kul. Och helgen efter är det Hemsedal som gäller. Ska bli superkul.
Nu ska jag äta middag med ett gäng tyskar som inte kan särskillt bra engelska. Spännande, kanske får ta och lära mig tyska med.


Kommentarer
Postat av: Andreas H

Hej Sara! Hoppas att du läser/svarar på detta. Jag har bott och jobbat i Oslo några månader nu, och är sjukt sugen på kunna segla lite medan jag är här...



Googlade "segling oslo", och din blogg kom upp på toppen.. så jag hoppades på att du kunde ge lite tips på segelklubbar, länkar, folk man kan prata med etc? Vet du om någon klubb som kör mycket katamaraner så vore det ännu bättre :) Tack på förhand //Andreas

2010-04-21 @ 20:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0