London, Dublin och tillbaka i Oslo igen

Nu är jag hemma i Oslo efter en veckas resande. Kul, men gud va trött jag var i helgen. Sista dagen i London var vi på Imperial War Museum. Rätt intressant men jag tröttnade lite i slutet. Tror pappa och Sofia skulle uppskattat det otroligt mycket mer, ni får åka dit någon gång. Sedan ville Vicki gå på mer sighseeing medan jag och Sarah ville shoppa, så vi splittade upp. Köpte lite för mycket kläder, väskan blev rätt full. Men det var så billigt och pundet kostar så lite nu. På kvällen somnade jag redan klockan halv tio, snacka om utmattad! På måndagen var det upp tidigt som gällde och iväg till Easton Station för att ta tåget mot Dublin. Åkte genom den engelska landsbygden, och det såg exakt ut som jag trodde att det skulle. Små söta hus och grönt. Vi kom fram till Hollyhead in Wales, inte superspännande stad men nu har jag i alla fall varit i Wales. Sen tog vi färjan över till Dublin. Väl framme i Dublin så åkte vi världens långsammaste buss till fel ände av stan och fick gå till Temple Bar Area, där Vicki och Sarahs hostel låg och också Trinity College. Trinity var en otroligt fin skola, kändes lite som Hogwarts. Träffade Per och blev glad, länge sen vi sågs! På kvällen å jag middag med Per, Sarah och Vicki.
På tisdagen åkte tjejerna iväg på någon busstur medan jag fick stanna inne och ta emot killarna från Maastrich. De hade spenderat natten på flygplatsen i Bryssel och somnade direkt så jag tog en gångtur runt stan själv. Dublin är en charmig stad med massa små kullerstensgränder i Visby-stilen men inte så mycket mer att se. Såg Temple Bar, Drafton Street något slott och Trinity College.
På eftermiddagen var det dags att väcka killarna så vi gick ut på lunch/middag och tog en irish coffee. På kvällen gick vi ut på en klubb och laddade inför St Patricks day. St Patricks day påminde lite om valborg. Stan var full av folk klädda i grönt, v var och såg en parad och var på day-time pub crawl. På kvällen åkte vi ut till UCD och träffa Ruth på ett äkta irlänskt houseparty. Superkul att träffa Ruth igen. I torsdags var Per, Charlotte och Maria i skolan så jag och killarna gick ut på bio. På kvällen käkade vi middag med Pers nya flickvän Alex och sen gick vi på en liten svensk pubrunda. Och i fredags bar det av till Oslo igen. Superkul vecka och jättekul att hänga med svenskar igen!
I fredagskväll fyllde min tyska kompis år så vi firade honom lite och resten av helgen har ägnats åt att återhämta mig och plugga. Den här veckan har jag en presentation och lite läsning att göra. Ingen jag känner är i Oslo över helgen så då får jag hitta på något själv. Ska klippa håret och färga tillbaka det också, börjar få en väldigt ful utväxt. Men har frisörskolen här bredvid BI och dom tar en fjärdedel betalt av vad frisörerna i stan gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0