London Update!

Nu sitter jag och surfar pa Vickis dator pa vart hostel. Sarah och Vicki ar lata och sover, klockan ar ju andra nio pa en sondagsmorgon. Vi kom till London i torsdagskvall. Vart flyg kom inte in sarskillt sent, men tyvarr sa reste jag ju med amerikaner, som i engelska standarder maste vara terrorister for dom fick ga igenom superlanga sakerhetskontroller far att slappas in i landet. Jag kunde bara visa mitt pass och le lite. De fick dock massa spannande stamplar i sina pass, det fick ju inte jag. Vi kom fram till hostelet runt halv tva sa gick och la oss direkt.
I fredags gick vi pa en gratis guidad tur, det var kul. Vi sag Buckingham Palace, Big Ben, Westminister Abbey m.m. Var guide berattade massa spannande saker med. Efter lunch pa en pub gick vi till London Eye, gick langst Thamesen och gick till Oxford street for att shoppa. Jag hittade lite billiga klanningar och skor. Pa kvallen sa stannade Vicki inne och pluggade medan jag och Sarah spanade in klubben Ministry of Sound. Det var kul men levde inte riktigt upp till forvantningarna, for att vara en av varldens basta klubbar. Norrlands ar storre.
Igar sa borjade vi dagen med att ga till Tower Bridge och Tower of London. Sedan tog vi en lang lunch vid Thamesen och gick vidare till St Pauls, Shakespeares Globe och Tate Modern. Vi tjejer har lite olika intressen och medan en av tjejerna tyckte att konstutstallning var superintresseant sa passade jag pa att vila fotterna. Efterat sa tog vi tunnelbanan till Hamleys, dar vi lekte med gigantiska nallebjornar. Jag och Sarah hade en liten trollstavsduell ocksa. Sedan gick vi ner till Picadilly Circus. Pa kvallen at vi supergod italiensk mat och gick pa teater. Vi sag Fantomen pa Operan, som var hur bra som helst (jag tror lillasyster blir avundsjuk nu).
Idag ska vi till Emperial Was museum, som en av tjejerna garna vill, sedan lite shopping och kanske ett besok i Notting Hill.

Att bo pa hostel ar forresten inte sarskillt kul. Jag tror jag ar for bortskamd for att klara av det har. Det ar ackligt och bor folk i vart rum. Man maste lasa in sina saker i ett skap. Duscharna har inget varmvatten. Jag trivs battre i hotellrum. Nu ska jag vacka tjejerna for frukosten slutar snart, imorgon bar det av till Dublin!

Kommentarer
Postat av: Sonia

Oj så mycket ni hunnit med på bara ett par dagar! Ni utnyttjar verkligen tiden väl. Och så underbart att få se Fantomen på Operan i London! Lylliga dej! Hoppas fortsättningen i Dublin blir lyckad också. Dublin är säkert intressant. Ser fram emot fortsättningen i din blogg.

Kramar!

2010-03-16 @ 09:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0