Vanlig vecka i Oslo

Det är lite tråkigt att ha en reseblogg när man faktiskt inte gör så himla mycket. Den senaste tiden har spenderats på vanligt vis i Oslo, jag hänger här i Nydalen mest och tar en tur in till Oslo centrum någon gång i veckan. Så här såg min dag ut idag (och de flesta dagarna):

11.15 Börjar lektionerna, och håller på i tre timmar. Vi har rast lite då och då, ungefär en kvart per timme. Jag har lektioner måndag-torsdag samma tid, förutom måndagar när jag har statistik innan på morgonen (usch för måndagmorgon).
14.00 Slutar lektionerna. Då äter vi lunch i kafeterian. Jag har nästan alltid lunchlåda med mig, min mexikanska kompis Vero är den enda som har fattat det konceptet, alla andra köper mat i kafeterian. De har sallad, mackor, pizza, pasta med olika röda såser och dagens rätt varje dag. Inte särskillt spännande.
14.30 Börjar eftermiddagslektionerna, men jag har inga sånna. Då är det oftast grupparbeten eller biblioteket ett tag som gäller. Eftersom jag har grupparbeten som tentamen i tre av mina ämnen blir det mycket sånt.
Runt fyra fem är vi klara med det och då bär det av till gymmet, (inte varje dag, men ca två dagar i veckan) och sedan hem för att äta middag. Flera av mina kurser har diskutioner under lektionerna så man måste komma förberedd till lektionen, så på kvällen förbereder jag mig för nästa lektion om det behövs eller tar det lugnt hemma i Bjölsen.

I veckan har jag inte gjort mycket mer. I torsdags var vi på studenternas hus och i fredags var det fest för Gerrit som kom hem från tyskland med brutet ben. Han mår mycket bättre nu i alla fall, men hoppar fortfarande på kryckor. I lördags hade vi tacoskväll med ett gäng kompisar, mycket trevligt. Och imorgon bär det av till LONDON och DUBLIN!!! Ska bli superkul, ser jättemycket fram emot det. Har bokat in Holland över påsklovet också, ska bli kul. Vi ska köra från tyskland till hollänska kusten och bo i ett hus 200 meter från vattnet en halvtimme utanför amsterdam. Tyskarna vill se mig köra bil på autobahn, får väl se om jag vågar göra det.
Har skaffat en ny kompis också, Vero från Mexico. Hon är supergullig verkligen och om man tycker det är kulturskillnader i nordamerika så är det ännu mer skillnader med Mexico. Hon hade aldrig sett snö när hon kom hit. Hon har också berättat om sin hemstad Mexico City, och hur hon inte kan gå ut på gatorna själv utan att känna sig säker där. Läskigt, jag är glad att jag bor i Sverige ibland.

Nu ska jag sova och vila upp mig inför resan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0